Arkipäivän avaruuslentäjä

Pari ajattelemaan laittanutta artikkelia löysi tiensä verkkokalvoilleni:

Nousukunto-blogista triathlonisti vs perusjamppa:
Arvelemme, että tällä hetkellä suomalainen, keskiverto työikäinen jaska on noin 6 tunnin toimistotyö kunnossa.”

Hesarin juttu romahtaneesta sperman laadusta:
Esimerkiksi Väestöliitto hyväksyy vain joka viidennen (sperman) luovuttajan.

Tämä nosti mieleeni muutamia ajatuksia…
Continue reading

Internet-linkkejä vol 1.0

Moi,

tässä on tälläisiä vastaan tulleita linkkejä, joissa on joko kokonaan tai ainakin joiltain osin ollut todella hyvää materiaalia, jota kokeilemalla itse käytännössä, pohtimalla tai muuten pyörittelemällä päässä ajatustasollakin, olen saanut positiivisia vaikutuksia elämääni 🙂

Samalla kun tämä on näppärä listaus sekalaisia linkkejä, on se samalla myös muistutus näistä linkeistä itselleni, joita luen läpi aika ajoin uudelleen. Samaten kun vinkkailen tutuille ohjeita niin löydän ne täältä helposti 🙂
Continue reading

Iherb -tilaaminen ja omat tuotehavainnot

Moni itsestään huoltapitävä, luontaistuotteita ja lisäravinteita käyttävä, tai sellaista harkitseva, on varmastikin huomannut, että ne maksavat rahaa. Joskus jopa melko paljonkin.

Suomessa on paljon hyviä liikkeitä, joista saa asiantuntevaa palvelua, tietoa tuotteista ja niiden laadusta – näiden kivijalkamyymälöiden tarjoama nopea saatavuus on todella hyvä asia! Kuitenkin näiden tuotteiden myyntipaikan liiketilat nostavat tuotteiden hintoja sekä luonnollisesti Suomesta ostettavista tuotteista on arvonlisävero mukana. On hyvä kannattaa paikallista oman kaupungin tai Suomeen veroja maksavaa toimijaa, mutta ellei sellaiseen ole varaa ja haluaa kuitenkin vitamiininsa ostaa niin onneksi meillä on Internet ja siten näppäriä vaihtoehtoja. Iherbistä saat usein samat tuotteet ja edullisemmin ja monesti myös sellaisia laadukkaita tuotemerkkejä, joita Suomessa ei edes myydä. Lisäksi paketit tulevat lähipostiin tai kotiin toimitusvalintasi mukaan vaikka ovelle.
Continue reading

Vihreä aamujuoma <3

Tällä viikolla olen juonut alla olevan aamujuomani, heti herärttyäni tyhjään vatsaan,  ja huomannut, että päivä lähtee paaaljon paljon energisemmin käyntiin kun keho saa yön kuivan jakson jälkeen tärkeän nesteytyksen sekä lehtivihreää, klorofylliä, jonka koostumus on hyvin lähellä ihmisen veren hapenkuljettaja hemoglobiinia. Hemoglobiinissa keskusatomi on rauta, klorofyllissä se on magnesium. Koska chlorellassa on mukana reippaasti myös rautaa, niin käsittääkseeni kehon on näistä komponenteista helppo muodostaa hemoglobiinia kun palapelin palaset on tuotu lähes valmiina kehoon.
Continue reading

Magnesium!

Tätä mineraalia keho tarvitsee monissa tärkeissä toiminnoissa kuten solujen energian tuotannossa ja stressi-hormoni kortisolin käsittelemisessä. Kohtuullisen oleellisia juttuja minusta, joten kasasin tähän juttuun vastaan tulleita tietoja ja kokemuksia aiheeseen liittyen. Mikäli saan uutta oleellista tietoa niin päivitän tekstiä sen mukaisesti 🙂
Continue reading

Jalkahoito

Jalkoihin kertyy kuona-aineita, jotka väsyttävät jalkoja, joten nämä kuonat on hyvä saada pois alaraajoistamme.  En muista mistä asiasta olen jalka-asiasta kuullut, mutta lähteitä on ollut useampia ja tuntemuksien sekä kokeilujeni myötä olen havainnut hyvän fiiliksen jalkakylvyn jälkeen.
Continue reading

Kasvuhormoni

Kasvuhormoni, nuoruushormoni, rasvanpoltto-hormoni!

Enkä nyt puhu ulkoisista hormoneista vaan ihmisen sisällä päivittäin luonnollisesti vaikuttavista ‘pikkujutuista’ mihin vaikuttaa pitkälti se mitä itse teemme 🙂   Jutun lähteenä on käytetty Kaisa Jaakkolan kirjoittamaa hyvin perusteista yksityiskohtiin sujuvasti vaihtelevaa Hormoni-dieetti -kirjaa.

Korkeimmillaan kasvuhormonin eritys on murrosiässä ja ikääntyminen vähentää tämän eritystä noin 14% vuosikymmenessä. Yli 40-vuotiailla eritys on vähentynyt jo merkittävästi ja joillain vanhuksilla eritystä ei havaita enää lainkaan. Onneksi elämäntavoilla, kuten riittävällä unella, voi kasvuhormonitason laskua ehkäistä. Tästä vaikutukseta tulee kai sanonta: “nukkuminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin” 🙂  Liikkumalla oikein tasoja voi jopa nostaa! 😉
Continue reading

Muscle Madness viikot 1-4

Jere sai kaverilta facebookissa tämmöisen linkin ja sen kautta avautuneen sivuston sisältämän informaation luettuani kahteen kertaan harkitsin asiaa vuorokauden ajan, jonka jälkeen päätin ilmoittautua mukaan bileisiin ja kokea sen mitä tulee tapahtumaan. Osittain tämä tulee olemaan myös pieni ‘vielä ehtii kesäkuntoon‘ -projekti, toki kannatan ympärivuotista itsestään huolehtimista, mutta samalla tämä on tutkimusmatka erilaisiin fyysisen harjoittelun tehokkaiksi havaittuihin toimintamalleihin. Tätä menetelmää on kehittänyt Charles Poliquin, joten luulen, että tällä polulla on muutamakin uusi ja hyödyllinen asia opittavana 🙂  Tietty jaan oppimani asiat blogiin seuratakseni itse kehittymistäni myöhemmin ja auttaakseni asiasta kiinnostuneita ihmisiä omalla kokemuksellani.

Kyseessä on siis 16 viikon harjoittelu-ohjelma, jossa on tarkoitus kasvattaa lihasta, kehittää voimaa, polttaa rasvaa ja vaatimattomasti optimoida suorituskykyä. Ohjelma sisältää harjoittelua, ruokavaliota ja mittauksia; kivan kokonaisvaltaista toimintaa! Jere tykkää!
Continue reading

Hyviä sieniä: Reishi ja Cordyceps

Jerellä lähti homma ihan lapasesta kun se  löysi terveyttä edistävät sienet – siis jo tutun Pakurikäävän lisäksi.

Nyt käytössä on jo jonkin aikaa ollut Reishi, eli lakkakääpä, sekä Cordyceps ja voin sanoa että ohhoh – kyllä futaa ja energiat on ihan uusilla leveleillä. Alkuun päivittäisen käytön hyödyt huomasi selkästi, mutta pitkän tähtäimen tuloksia voi vain hämmästellä miten vaikuttavista “luonnollisista lääkkeistä” onkaan kyse.
Continue reading

Testosteronista ja vähän lihaksista, sivuten verensokeria :D

Liikunnallisena ja yleisesti hyvinvoinnista kiinnostuneena miespuolisena ihmisenä minulle yksi oleellinen asia on mieshormoni testosteroni, joka vaikuttaa mm. lihasten kasvuun, rasvaprosenttiin, mielialaan ja sukupuoliviettiin niin miehillä kuin naisilla. Ihmisen elimistö muodostaa testosteronin kolesterolista; naisilla munasarjoissa ja lisämunuaisissa, miehillä kiveksissä ja lisämunuaisissa. Olen myös lukenut, että tämä tapahtuisi suurelta osin klo 04-06 välisenä aikana luontaisen vuorokausirytmin omaavilla ihmisillä, joten kunnon yöunet ovat erittäin tärkeitä keholle kokonaisvaltaisen palautumisen aikaan saamiseksi.
Continue reading